اینترنت لسان

مهندسین پیشبرد ارتباطات لسان
  • English

WiFi Direct

دسته بندی مقالات

WiFi Direct
109
2 می 2000
modi

جهان فناوری بی سیم (Wi-Fi) با ارتباط بدون سیم باعث محبوبیت و همه گیری بیش از پیش اینترنت شده است؛ اما این به آن معنا نیست که این فناووری بهترین راه ارتباطی است.

هیجان انگیز نیست که بتوانید با زحمت کمتر و بدون نگرانی از دست دادن نقاط اتصال (Access Point)ها و به دور از کلمه های عبور طولانی به دستگاه های بی سیم خود متصل شوید؟ این چیزی است که فناوری “ارتباط مستقیم” (Wi-Fi Direct) نویدش را می دهد. در این مقاله شرح خواهیم داد که Wi-Fi Direct دقیقا چیست و چرا باید به آن توجه شود. کاربرد آن بسیار بیشتر از آن چیزی است که شاید تا کنون متوجه آن بوده باشید

Wi-Fi Directبه یک access point نیاز ندارد

وسایلی که مجهز به Wi-Fi Direct  هستند می توانند بدون نیاز به یک access point به یکدیگر متصل شوند. به این معنی که نیاز به اتصال به یک مبدل بی سیم (router) نخواهید داشت. به این دلیل که وسایل مجهز به Wi-Fi Direct خودشان شبکه موقت مورد نیاز را ایجاد می کنند و اجازه می دهند با انتخاب خود به وسیله مورد نظر متصل شوید. اگر فکر می کنید بسیار شبیه Bluetooth است، درست است! اما بسیار سریع تر. به زبان ساده، یک تلفن‌هوشمند، خود را به یک اکسس‌پوینت کوچک تبدیل می‌کند تا سایر دستگاه‌ها به آن متصل شوند. این استاندارد برای به اشتراک‌گذاری اینترنت با چند دستگاه‌ دیگر فوق‌العاده مفید است.

برای مثال، لپ‌تاپ خود را به یک کابل شبکه و اینترنت متصل می‌کنید و با فعال کردن این ویژگی، برای سایر دستگاه‌ها هم امکان دسترسی به اینترنت را فراهم می‌کنید. ویژگی WiFi Direct بیشتر در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها استفاده شده و با نام Personal Hotspot شناخته می‌شود.

استفاده از تنظیمات امنیتی برای حفاظت از Wi-Fi Direct

ایا استفاده از این شبکه امنیت اطلاعات شما را در خطر می اندازد ، خوب حق با شماست! شما فقط با تغییر تنظیمات به WPA2 به راحتی می توانید از ورود افراد غیر مجاز جلوگیری کنید و شخص مقابل برای وارد شدن به Wi-Fi شما حتما باید Pin Code وارد کند.

Wi-Fi Direct می داند چه چیزی اطراف شماست

Wi-Fi Direct دارای ۲ دو مورد بالقوه است:

۱-Wi-Fi Direct Device Discovery

۲-Service Discovery

Wi-Fi Direct شامل دو امکان بالقوه مفید است: تشخیص دستگاه های اطراف و تشخیص سرویس Wi-Fi Direct. دستگاه نه تنها می تواند تشخیص دهد دستگاه های اطراف در دسترس هستند، بلکه می تواند بفهمد چه نوع دستگاهی هستند و چه کاری انجام می دهند.

این به آن معنی است که اگر شما بخواهید تصویری را نمایش دهید، فقط قادر به مشاهده دستگاه هایی هستید که می توانند تصویر را نمایش دهند. اگر می خواهید پرینت بگیرید، تنها دستگاه هایی را می بینید که یا خود پرینتر هستند، یا به یک پرینتر متصل شده اند. قطعا این اتفاق قبل از برقراری اتصال می افتد؛ در نتیجه زمان را برای اتصال به دستگاه های غیر مرتبط هدر نمی دهید

فناوری بی سیم (Wi-Fi) بدون نیاز به اینترنت است

Wi-Fi Direct برگرفته از ایده ای است که کارهای ساده به ارتباطات ساده نیز احتیاج دارند. مثل زمانی که بخواهید از لپ تاپ یا تلفن هوشمندتان به وسیله یک پرینتر بی سیم صفحه ای را چاپ کنید، عکسی را با فرد دیگری در آن سوی اتاق به اشتراک بگذارید، یا حتی فیلم گرفته شده از زمان تعطیلات خود را به تلوزیون منزلتان ارسال کنید. هیچ یک از این کارها نیاز به ارتباط فعال اینترنتی ندارند، اما نیازمند برقراری ارتباط با وسایلی مثل پرینتر بی سیم یا وسایل افراد دیگر مثل تلوزیون است، که Wi-Fi Direct این کار را آسان می کند.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.